PANDORA ÆNDRER FINANSIEL RAPPORTERINGSSTRUKTUR

PANDORA ÆNDRER FINANSIEL RAPPORTERINGSSTRUKTUR

March 3, 2016
Supporting Materials:

PANDORA annoncerer i dag at Selskabet ændrer finansiel rapporteringsstruktur fra og med Selskabets delårsrapport for 1. kvartal 2016. Formålet med den nye rapporteringsstruktur er, at give en mere transparent, afbalanceret og relevant finansiel rapportering, som reflekterer PANDORAs udvikling i årene efter Selskabets børsnotering i oktober 2010.

PANDORAs nye finansielle rapporteringsstruktur har en mere symmetrisk struktur, centraliseret om de tre allerede etablerede regioner: Nord- og Sydamerika, EMEA (tidligere Europa) samt Asien og Stillehavsområdet.

Den finansielle rapportering inkluderer:

• Regionale tal for omsætning, vækst i det direkte sammenlignelige salg ud af butikkerne, samt omsætning per butikstype
  • Global vækst i det direkte sammenlignelige salg ud af butikkerne
  • Landespecifik omsætning samt vækst i det direkte sammenlignelige salg ud af butikkerne vil ikke længere blive rapporteret kvartalsvist. Det vil dog være en del af rapporteringen i det omfang at det findes relevant for at beskrive udviklingen i de tre regioner
  • Guld, sølv og hvide butikker vil blive kategoriseret under et som multibrandede butikker, både med hensyn til omsætning og antal
  • En opdateret definition af lande kategoriseret som ekstern distribution (se venligst appendiks for en oversigt over lande med ekstern distribution)
  • Charms-armbånd i sølv og guld og Andre armbånd (tidligere rapporteret som en del af Øvrige smykker) vil blive rapporteret under et, og Øvrige smykker vil dermed kun bestå af Øreringe og Halskæder
  • Omkostninger som tidligere kategoriseredes som ikke-fordelte omkostninger, vil fremover blive allokeret til de tre regioner
  • Gennemsnitlig salgspris per produkt samt volumen vil ikke længere blive rapporteret.

Se venligst appendiks for sammenligningstal for de seneste 8 kvartaler baseret på den nye finansielle rapporteringsstruktur.

Indholdet af denne meddelelse får ingen indflydelse på PANDORAs finansielle forventninger til 2016, som senest blev meldt ud i forbindelse med årsrapporten for 2015, den 9. februar 2016.

TELEFONKONFERENCE
Der afholdes i dag kl. 10.00 en telefonkonference for investorer og finansanalytikere, som kan følges på www.pandoragroup.com. Den tilhørende præsentation vil være tilgængelig på hjemmesiden en time inden telekonferencen.

Danmark: +45 3271 1660
Storbritannien (internationalt): +44 (0) 203 427 0503
USA: +1 718 971 5738

Investorer og analytikere bedes benytte følgende telefonnumre:

For at sikre, at telefonkonferencen begynder rettidigt, bedes deltagerne ringe på det relevante nummer fem minutter inden det planlagte starttidspunkt. Når der ringes ind til telefonkonferencen, skal bekræftelseskoden "PANDORA" angives.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker af høj kvalitet til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 100 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 9.300 forhandlere, herunder ca. 1.800 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 16.700 medarbejdere, hvoraf ca. 11.000 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ Copenhagen. I 2015 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 16,7 mia. (ca. EUR 2,2 mia.).

For yderligere information:

Morten Raunholt Eismark