PANDORA UDNÆVNER SID KESWANI TIL NY PRESIDENT FOR PANDORA AMERICAS

PANDORA UDNÆVNER SID KESWANI TIL NY PRESIDENT FOR PANDORA AMERICAS

August 6, 2018

Leder med stor detailerfaring starter i PANDORA for at styrke virksomhedens position som førende smykkebrand i Nord- og Sydamerika og for at videreudvikle kundeoplevelsen på tværs af fysiske butikker og online.

PANDORA, verdens største smykkebrand, meddeler i dag, at selskabet har udnævnt Sid Keswani til President for PANDORA Americas pr. 13. august 2018.

Sid Keswani kommer fra en stilling som administrerende direktør i Fiesta Mart, en supermarkedskæde med hovedkvarter i Texas. Sid Keswani har over 20 års erfaring fra detailbranchen. Han har i 19 år arbejdet for den amerikanske detailkæde Target Corporation, hvor han havde ansvar for 450 butikker med en omsætning  på 17 mia. USD. Han har desuden tidligere været SVP for Operations hos Susser Holdings, en dagligvarebutikskæde, hvor han var ansvarlig for mere end 625 butikker.

Som ny President for Americas vil Sid Keswani have ansvaret for PANDORAs markeder i Nordamerika, Caribien og Latinamerika. Regionen har over 2.300 forhandlere, herunder mere end 650 konceptbutikker, hvoraf over 200 er ejet af PANDORA. Regionen står for omkring en tredjedel af PANDORAs omsætning og beskæftiger 3.400 medarbejdere. En hovedprioritet for Sid Keswani vil være at arbejde sammen med franchisetagere og PANDORA-ejede butikker for at sikre en problemfri integration til den succesfulde eSTORE, især i Nordamerika.

"Jeg er meget glad for at byde Sid velkommen til PANDORA. Han er en dygtig detaildirektør, som har stor erfaring med at skabe unikke kundeoplevelser for nutidens forbrugere. Sid har en stærk baggrund og lederegenskaber, og jeg er overbevist om, at han vil lykkes med at drive fortsat vækst og profitabilitet for PANDORA," siger CEO Anders Colding Friis.

"PANDORA har opbygget et førende globalt brand inden for meget kort tid, og jeg er begejstret for muligheden for at lede selskabets fortsatte udvikling i Nord- og Sydamerika.  Denne region har et betydeligt potentiale i både modne og nye markeder, samt i den fortsatte integration af kundernes oplevelse på tværs af fysiske butikker og onlinehandel. Jeg glæder mig til at blive del af et stærkt hold og en lovende fremtid i samarbejde med vores partnere," siger Sid Keswani.

Sid Keswani vil referere til CEO Anders Colding Friis og være medlem af PANDORAs Management Board.

ABOUT PANDORA

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker af høj kvalitet til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 100 lande fordelt på seks kontinenter via mere end 7.700 forhandlere, herunder mere end 2.400 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 25.300 medarbejdere, hvoraf ca. 13.000 arbejder i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på Nasdaq Copenhagen. I 2017 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 22,8 mia. (ca. EUR 3,1 mia.).

CORPORATE COMMUNICATIONS
Johan Melchior