PANDORA OVERTAGER DISTRIBUTIONEN I BRASILIEN

PANDORA OVERTAGER DISTRIBUTIONEN I BRASILIEN

August 30, 2013

SELSKABSMEDDELELSE Nr. 110

PANDORA meddeler, at Selskabet per 30. august 2013 har indgået en aktiekøbsaftale med City Time, S.L. (City Time) om at overtage City Time Brazil Comércio e Importação Ltda. (City Time Brazil), som inkluderer distributionsrettighederne til PANDORA smykker i Brasilien. Aftalen er afhængig af, at visse betingelser opfyldes, og er en ren kontant transaktion.Købet giver PANDORA mulighed for at træde direkte ind på det brasilianske marked og føje ni PANDORA Konceptbutikker til Selskabets forhandlernetværk - fem butikker i Sao Paulo, to i Rio de Janeiro, én i Brasilia og én i Curitiba, samt en e-handelsside. City Time Brazil havde en omsætning på EUR 4,9 mio. (ca. DKK 35 mio.) i 2012 og EUR 6,2 mio. (ca. DKK 46 mio.) i de første syv måneder af 2013. PANDORAs smykker har været tilgængelige i Brasilien siden 2009.

Allan Leighton, CEO i PANDORA, udtaler: "Med aftalen får vi en stærkere tilstedeværelse i et land, som vi mener har et stort potentiale for PANDORA. City Time har gjort et formidabelt arbejde med at etablere PANDORAs tilstedeværelse i Brasilien, og vi ser frem til at byde en stærk, lokal brasiliansk organisation velkommen. Aftalen er i tråd med vores strategi om at ekspandere geografisk samt at bevare kontrollen over vores brand."

Ifølge aftalen skal PANDORA betale et ikke-oplyst engangsbeløb til City Time for overtagelsen af City Time Brazil. Kontantbetalingen, fratrukket butiksinventar samt netto arbejdskapital, overstiger ikke City Time Brazils omsætning for de første syv måneder af 2013 (EUR 6,2 mio.). PANDORA er ikke forpligtet til at foretage yderligere betalinger til City Time i forbindelse med aftalen.

City Time, som har hovedsæde i Spanien, har været en værdifuld partner for PANDORA siden 2005, og City Time vil efter aftalen forsat være distributør af PANDORAs smykker i Spanien og Israel.

FINANSIELLE FORVENTNINGER
Indholdet af denne meddelelse påvirker ikke PANDORAs resultatforventninger til 2013, som senest blev udmeldt til markedet i forbindelse med delårsrapporten for 2. kvartal 2013, den 13. august 2013.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer og til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 70 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 10.300 forhandlere, herunder ca. 950 Konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 6.900 medarbejdere, hvoraf 4.900 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen. I 2012 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 6,7 mia. (ca. EUR 900 mio.). For yderligere oplysninger henvises til www.pandoragroup.com.

For yderligere spørgsmål, kontakt venligst:

Telefon: 3673 8213
Jakob Risom