PANDORA ÅBNER SIN STØRSTE BUTIK I NORDEN

PANDORA ÅBNER SIN STØRSTE BUTIK I NORDEN

April 18, 2013
Supporting Materials:

PANDORA åbner en ny Konceptbutik på Strøget, Amagertorv 18-20, i København. Butikken bliver med sine 80 m2 den største PANDORA Konceptbutik i Norden. Den nye butik slår dørene op for kunder 19. april 2013. Ligesom PANDORAs andre Konceptbutikker vil den nye butik tilbyde hele PANDORAs smykkekollektion.

Åbningen af den nye butik, der er centralt placeret på en af Danmarks travleste shoppinggader, er i tråd med PANDORAs overordnede strategi om at øge antallet af brandede salgskanaler ved at opgradere eksisterende butikker og åbne nye Konceptbutikker. Den 25. april åbner PANDORA Nordic sin første Konceptbutik i Norge, i den populære turistby Bergen.

"Den begejstring, som vores kunder verden over udtrykker, når de oplever det komplette PANDORA-univers, skal selvfølgelig være let tilgængelig i Danmark, hvor det hele startede. Vi er stolte af at kunne åbne dørene til endnu en PANDORA Konceptbutik i Norden — en butik, som ikke bare er den største i regionen, men som også danner rammen om en enestående smykkeoplevelse for vores kunder," siger Kasper Grue, VP PANDORA Nordic.

Ved udgangen af 2012 havde PANDORA 10.374 forhandlere verden over, heraf næsten 900 Konceptbutikker i omkring 50 lande. I 2012 stod Konceptbutikker for 47% af PANDORAs direkte salg.

PANDORA har i dag Konceptbutikker i byer som New York, Rio de Janeiro, London, Paris, Moskva, Hong Kong, Sydney og Beijing. PANDORA forventer at åbne ca. 150 Konceptbutikker i 2013.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer og til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 70 lande fordelt på seks kontinenter via over 10.300 forhandlere, herunder ca. 900 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 6.000 medarbejdere, hvoraf 4.000 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen i Danmark. I 2012 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 6,7 milliarder (ca. EUR 893 millioner). For yderligere oplysninger, se www.pandoragroup.com.

For yderligere information, kontakt venligst:

Jakob Risom Langelund, Press Officer

Tlf. +45 3673 0634 | Mob. +45 6165 6540