PANDORA LANCERER AKTIETILBAGEKØBSPROGRAM TIL DKK 4,0 MIA.

PANDORA LANCERER AKTIETILBAGEKØBSPROGRAM TIL DKK 4,0 MIA.

February 6, 2018

PANDORAs bestyrelse har besluttet at lancere et aktietilbagekøbsprogram, hvorunder PANDORA vil tilbagekøbe egne aktier for et beløb på op til DKK 4,0 mia. i perioden fra PANDORAs ordinære generalforsamling den 14. marts 2018 til den 13. marts 2019.

Peter Vekslund, CFO PANDORA, udtaler: ”2017 viste igen den meget likviditetsskabende egenskab ved PANDORAs forretningsmodel, og vi starter i dag et nyt aktietilbagekøbsprogram. Dette er i overensstemmelse med vores kapitalstruktur, som er klar på dette punkt, da al overskudslikviditet, som ikke bliver brugt til at opbygge vores forretning, returneres til vores aktionærer igennem dividende og aktietilbagekøbsprogrammer.”

Formålet med programmet er at tilpasse Selskabets kapitalstruktur samt at møde forpligtelser der måtte opstå fra PANDORAs incitamentsprogrammer for 2018. Bestyrelsen agter på generalforsamlingen i 2019 at fremsætte forslag om, at PANDORAs aktiekapital reduceres  med aktier købt under programmet, som ikke bliver brugt til afdækning af incitamentsprogrammer.

Aktietilbagekøbsprogrammet implementeres i overensstemmelse med Europa-Parlamentets og Rådets Forordning (EU) nr. 596/2014 af 16. april 2014 om markedsmisbrug (markedsmisbrugsforordningen).

PANDORA har udpeget Nordea, Citi Bank og SEB som Lead Managers for programmet. Lead Managerne vil, under særskilt aftale med PANDORA, tilbagekøbe aktier på vegne af PANDORA og træffe beslutninger om handel med Selskabets aktier uafhængigt og uden indflydelse fra PANDORA.

Programmet vil blive implementeret inden for følgende rammer:

• Den maksimale købesum for tilbagekøbte PANDORA-aktier i programmets løbetid er DKK 4,0 mia.

• Under den nuværende bemyndigelse om at erhverve egne aktier, hvilket derfor er gældende for programmet, kan PANDORA maksimalt erhverve 8,5 mio. egne aktier

• Det maksimale antal aktier, der skal købes pr. handelsdag i markedet, vil svare til 25% af den gennemsnitlige daglige omsætning af aktier i Selskabet, der er handlet på Nasdaq Copenhagen i de foregående 20 handelsdage

• Købsprisen, som betales i forbindelse med erhvervelsen af egne aktier, må ikke afvige mere end 10% fra den noterede kurs på Nasdaq Copenhagen på erhvervelsestidspunktet.

PANDORA kan til enhver tid afslutte programmet.

PANDORA vil ugentlig udstede en meddelelse om de transaktioner, som er foretaget under programmet.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker af høj kvalitet til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 100 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 7.800 forhandlere, herunder mere end 2.400 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 27.300 medarbejdere, hvoraf ca. 13.200 arbejder i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på Nasdaq Copenhagen. I 2017 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 22,8 mia. (ca. EUR 3,1 mia.).

Martin Kjærsgaard Nielsen
Head of Media Relations, Corporate Communications
mnie@pandora.net

Vedlagte filer:
PANDORA_Company Announcement_No_432_DK.pdf

This news release was distributed by GlobeNewswire, www.globenewswire.com – a Nasdaq company