PANDORA LANCERER NYT ARMBÅNDSKONCEPT

PANDORA LANCERER NYT ARMBÅNDSKONCEPT

October 4, 2018
Supporting Materials:

PANDORA introducerer det andet nye koncept i 2018 som led i virksomhedens ambition om at forny sit produktudbud i alle smykkekategorier.

PANDORA, verdens største smykkebrand, lancerer i dag PANDORA Reflexions, et fladt armbånd i ædelmetaller.

PANDORA Reflexions fås i tre forskellige metaller: sterlingsølv, PANDORA Rose og PANDORA Shine.  Armbåndet er fremstillet i et fleksibelt trådnet og kan bruges sammen med udskiftelige charms, der kan klipses på, for at skabe et personligt tilpasset udtryk. De nye charms har et indbygget silikonegreb, der holder dem på plads.

Stephen Fairchild, Chief Creative Officer hos PANDORA, fortæller: "Vi har skabt et nyt koncept, der giver hver kvinde mulighed for at være kreativ i sin personlige udtryksform.  Med en høj håndværksmæssig kvalitet, overkommelige priser og unikt design udspringer den nye PANDORA Reflexions-kollektion af vores brands DNA. Den er samtidig et eksempel på vores strategiske ambition om at være førende og innovativ og forny charmkategorien ved at lancere spændende nye produkter til kunderne."

En af grundpillerne i PANDORAs femårige strategi er at nytænke produktporteføljen i alle smykkekategorier ved at forny de eksisterende platforme og lancere nye koncepter. PANDORA Reflexions er det andet nye koncept, der præsenteres i 2018, efter lanceringen i marts af PANDORA Shine  – en kollektion af smykker forgyldt med 18 kt. guld.

"I modsætning til PANDORAs traditionelle charmdesigns har Reflexions-charms en fladere, slankere form, og vi forventer, at armbåndets rene og tidløse udtryk vil appellere til kunder, der foretrækker denne nye tendens i modebilledet. Selvom sølv er det metal, der definerer PANDORA-charms, har rosaguld og guld også fået stor popularitet i visse asiatiske lande og rundt om i verden, og denne succes fortsætter med Reflexions, der lanceres i tre metaller – sølv, rosaguld og guld", siger Stephen Fairchild.

PANDORA er førende på det globale marked inden for charmkategorien. PANDORA Reflexions er det første nye charmarmbåndskoncept i fem år og udnytter de nye teknologiske fremskridt, der er sket i virksomhedens produktionsfaciliteter i de sidste to år, herunder nye forgyldningsteknikker.

I løbet af 2018 vil PANDORA lancere omkring 60 Reflexions-produkter, der kan fås i alle konceptbutikker globalt og i eSTORE.

PANDORA og charmarmbåndet
Lige siden oldtiden har mennesket båret talismaner for at holde det onde væk og bringe held. De moderne charmarmbånd blev populære i 1950'erne og 1960'erne som en måde at værne om følelser og personlige minder på. PANDORA præsenterede sit første charmarmbåndskoncept, Moments, i 2000 og tilføjede endnu et koncept i 2013 med PANDORA ESSENCE COLLECTION. Selvom PANDORA vokser i andre smykkekategorier som halskæder, ringe og øreringe, er charmarmbåndet fortsat virksomhedens største produktkategori og udgør næsten tre fjerdedele af omsætningen. I 2017 solgte PANDORA 200.000 charms og 40.000 armbånd om dagen.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker af høj kvalitet til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 100 lande fordelt på seks kontinenter via mere end 7.700 forhandlere, herunder mere end 2.500 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 26.500 medarbejdere, hvoraf flere end 13.200 arbejder i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på Nasdaq Copenhagen. I 2017 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 22,8 mia. (ca. EUR 3,1 mia.).

For yderligere oplysninger kontaktes:

CORPORATE COMMUNICATIONS
Johan Melchior