PANDORA: HØJT INVESTERINGSNIVEAU SIKRER PANDORA FORLÆNGET SKATTEFRITAGELSE I THAILAND

December 15, 2010

Det thailandske Board of Investment har meddelt PANDORA en 8-årig forlængelse af selskabets nuværende skattefritagelse i Thailand i anerkendelse af PANDORAs høje investeringsniveau i Thailand.

Som det fremgår af selskabets børsprospekt af 20. september 2010, drager PANDORA fordel af visse skattemæssige incitamenter samt skatte- og afgiftsfritagelser, som det thailandske Board of Investment på visse betingelser i henhold til den thailandske lov B.E 2520 om investeringsfremme har givet Selskabets thailandske produktionsselskab, PANDORA Production Co. Ltd.

Disse indrømmelser omfatter fritagelser fra thailandsk selskabsskat for PANDORA Production Co., Ltd. og for udbytte betalt af PANDORA Production Co., Ltd. til sine aktionærer frem til august 2012, samt fritagelse for importafgifter på visse maskiner og råvarer, der indføres i Thailand.

På baggrund af den nye afgørelse fra det thailandske Board of Investment forventer PANDORA, at skattefritagelsen forlænges til 4. kvartal 2019.

Indholdet af denne meddelelse påvirker ikke PANDORAs forventninger til regnskabsåret 2010 som senest udmeldt i forbindelse med offentliggørelsen af selskabets delårsregnskab for 3. kvartal den 11. november 2010.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer og til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 50 lande fordelt på seks kontinenter gennem omkring 10.000 forhandlere, herunder over 320 PANDORA-brandede konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 4.800 medarbejdere, hvoraf mere end 3.500 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er børsnoteret på NASDAQ OMX København. PANDORA havde i 2009 en samlet omsætning på DKK 3,5 mia. (ca. EUR 465 mio.). For yderligere oplysninger se www.pandoragroup.com

Steen Juul Jensen, IR-chef
Telefon +45 3673 0635