STORAKTIONÆRMEDDELELSE

STORAKTIONÆRMEDDELELSE

November 8, 2013

I henhold til § 29 i lov om værdipapirhandel m.v., jf. bekendtgørelse nr. 668 af 25. juni 2012 om storaktionærer, meddeles hermed følgende:

Pewic Holding ApS har oplyst følgende overfor PANDORA:

I forbindelse med en intern omstrukturering som annonceret i den seneste storaktionærmeddelelse (jf. selskabsmeddelelse nr. 114 fra PANDORA) har Pewic Holding ApS overdraget en del af sine aktier i PANDORA til henholdsvis Per Algot Enevoldsen og Christian Algot Enevoldsen, som herefter ikke længere er anpartshavere i Pewic Holding ApS.

Pewic Holding ApS, hvis eneanpartshaver herefter er Winnie Dahl, ejer herefter under 5% af aktiekapitalen og stemmerettighederne i PANDORA, og er dermed ikke længere storaktionær.

Ligeledes ejer både Per Algot Enevoldsen og Christian Algot Enevoldsen mindre end 5% af aktiekapitalen og stemmerettighederne i PANDORA.

Ved overdragelsen er der ikke sket noget salg i markedet af PANDORA-aktier. Enevoldsen familiens samlede ejerinteresser i PANDORA er den samme som før overdragelserne. Enevoldsen familien har ikke realiseret nogen aktier i PANDORA i forbindelse med den interne overdragelse.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer og til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 70 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 10.300 forhandlere, herunder ca. 1.000 Konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 7.300 medarbejdere, hvoraf 5.200 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen. I 2012 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 6,7 mia. (ca. EUR 900 mio.). For yderligere oplysninger henvises til www.pandoragroup.com.

For yderligere spørgsmål, kontakt venligst:

Jakob Risom