STORAKTIONÆRMEDDELELSE

Nr. 90
SELSKABSMEDDELELSE
22. maj 2013

I henhold til § 29 i lov om værdipapirhandel m.v., jf. bekendtgørelse nr. 668 af 28. juni 2012 om storaktionærer, meddeles hermed følgende:

Prometheus Invest ApS har oplyst følgende over for PANDORA:

Prometheus Invest ApS  ejer i dag 53.187.416 aktier a nominelt DKK 1 (i alt nominelt DKK 53.187.416) i PANDORA, svarende til ca. 40,87 % af den samlede aktiekapital og ca. 40,87 % af de samlede stemmerettigheder.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer og til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 70 lande fordelt på seks kontinenter via over 10.300 forhandlere, herunder ca. 900 Konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 6.000 medarbejdere, hvoraf 4.000 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen i Danmark. I 2012 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 6,7 milliarder (ca. EUR 893 mio.). For yderligere oplysninger, se www.pandoragroup.com.

Morten Eismark, VP Group Investor Relations
Mobil: +45 3045 6719