STORAKTIONÆRMEDDELELSE

STORAKTIONÆRMEDDELELSE

May 23, 2014

I henhold til § 29 i lov om værdipapirhandel m.v., jf. bekendtgørelse nr. 668 af 25. juni 2012 om storaktionærer, meddeles hermed følgende:

PANDORA har modtaget følgende information fra Axcel III K/S 1, Axcel III K/S 2, Axcel III K/S 3 og Axcel Management A/S.

Axcel III K/S 2 ejer direkte 2.230.081 aktier af nominelt DKK 1 (i alt nominelt DKK 2.230.081) i PANDORA svarende til 1,7% af den samlede aktiekapital og 1,7% af de samlede stemmerettigheder.

Axcel III K/S 1 ejer direkte 1.551.938 aktier af nominelt DKK 1 (i alt nominelt DKK 1.551.938) i PANDORA svarende til 1,2% af den samlede aktiekapital og 1,2% af de samlede stemmerettigheder.

Axcel III K/S 3 ejer direkte 993.257 aktier af nominelt DKK 1 (i alt nominelt DKK 993.257) i PANDORA svarende til 0,8 % af den samlede aktiekapital og 0,8% af de samlede stemmerettigheder.

Axcel Management A/S fungerer som managementselskab for Axcel III K/S 1, Axcel III K/S 2 og Axcel III K/S 3 og udøver i den egenskab bestemmende indflydelse over de tre selskabers PANDORA-aktier. Axcel Management A/S udøver dermed bestemmende indflydelse over 4.775.276 aktier af nominelt DKK 1 (i alt nominelt DKK 4.775.276) i PANDORA svarende til 3,7% af den samlede aktiekapital og 3,7% af de samlede stemmerettigheder.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer og til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 80 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 10.000 forhandlere, herunder mere end 1.100 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 9.000 medarbejdere, hvoraf 6.800 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen. I 2013 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 9,0 mia. (ca. EUR 1,2 mia.). For yderligere oplysninger henvises til www.pandoragroup.com.

For yderligere information:

Jakob Risom