LANGSIGTET INCITAMENTSPROGRAM FOR LEDELSEN OG ANDRE NØGLEMEDARBEJDERE I PANDORA

LANGSIGTET INCITAMENTSPROGRAM FOR LEDELSEN OG ANDRE NØGLEMEDARBEJDERE I PANDORA

March 15, 2018

I overensstemmelse med PANDORAs retningslinjer om incitamentsaflønning har PANDORAs bestyrelse godkendt et langsigtet incitamentsprogram for 2018. Programmet omfatter en potentiel tildeling af op til 17.306 aktieoptioner til Selskabets direktion samt op til 101.151 aktieoptioner til andre nøglemedarbejdere.

Tildelingen af aktieoptioner er underlagt præstationsmål vedrørende omsætning og EBITDA (i lokalvaluta) i perioden 2018-2020. En årlig vækstrate i omsætning på 10% og en aggregeret årlig EBITDA margin på minimum 34% er nødvendig for at optjene retten til alle aktieoptioner. Hvis omsætningen er under 7% og den aggregerede EBITDA-margin under 34%, optjenes der ikke aktieoptioner under programmet.

Aktieoptionerne blive tildelt til 1% af den gennemsnitlige markedskurs for PANDORA-aktien fem dage op til tildelingen i 1. kvartal 2021.

Markedsværdien af det samlede program estimeres til ca. DKK 70 mio. (efter Black-Scholes-modellen). Deltagere i programmet er ikke berettiget til at modtage udbytte førend aktieoptionerne er fuldt optjent og udnyttet.

5-ÅRIGT PROGRAM FOR SELSKABETS DIREKTION
Hvis målene for programmet opnås, er Selskabets ledelse underlagt en yderligere 2-årig optjeningsperiode førend aktieoptionerne kan udnyttes. Der er ikke nogle mål forbundet med den yderligere 2-årige optjeningsperiode.

I overensstemmelse med IFRS-standarder indregnes det langsigtede incitamentsprogram i resultatopgørelsen over tildelingsperioden på henholdsvis 3 og 5 år.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker af høj kvalitet til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 100 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 7.800 forhandlere, herunder mere end 2.400 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 27.300 medarbejdere, hvoraf ca. 13.200 arbejder i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på Nasdaq Copenhagen. I 2017 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 22,8 mia. (ca. EUR 3,1 mia.).

Telefon: 7219 5739

Martin Kjærsgaard Nielsen