FORLØB AF ORDINÆR GENERALFORSAMLING

FORLØB AF ORDINÆR GENERALFORSAMLING

March 18, 2015

På den ordinære generalforsamling afholdt i dag i PANDORA A/S ("Selskabet"), blev årsrapporten for perioden 1. januar 2014 — 31. december 2014 godkendt. Generalforsamlingen vedtog herudover:

at godkende bestyrelsens faktiske vederlag for 2014 og vederlagsniveau for 2015;

at udbetale DKK 9,0 pr. aktie eller samlet DKK 1.088 millioner i udbytte til Selskabets aktionærer samt at overføre den resterende del af overskuddet til Selskabets frie reserver;

at meddele decharge til bestyrelsen og direktionen;

at nedsætte Selskabets aktiekapital med nominelt DKK 5.818.651 ved annullering af nominelt DKK 5.818.651 egne aktier á DKK 1, hvorefter Selskabets aktiekapital udgør nominelt DKK 122.297.169, og at ændre Selskabets vedtægter i overensstemmelse hermed efter udløbet af fristen i selskabslovens § 192;

at bemyndige bestyrelsen til i perioden indtil 17. marts 2020 at lade Selskabet erhverve egne aktier op til en samlet pålydende værdi på 10 % af Selskabets aktiekapital, dog således at Selskabets beholdning af egne aktier ikke på noget tidspunkt overstiger 10 % af Selskabets aktiekapital;

at ændre Selskabets vedtægter i overensstemmelse med bestyrelsens forslag;

at bemyndige generalforsamlingens dirigent til at foretage sådanne ændringer i og tilføjelser til det på generalforsamlingen vedtagne og anmeldelsen til Erhvervsstyrelsen, som måtte være krævet af Erhvervsstyrelsen i forbindelse med registrering af de vedtagne ændringer;

at genvælge Peder Tuborgh, Christian Frigast, Andrea Dawn Alvey, Ronica Wang, Anders Boyer-Søgaard, Bjørn Gulden, Per Bank og Michael Hauge Sørensen som medlemmer af Selskabets bestyrelse, samt at vælge Allan Leighton som nyt medlem af Selskabets bestyrelse; og

at genvælge Ernst & Young P/S som Selskabets revisor.

Efter afholdelsen af den ordinære generalforsamling konstituerede bestyrelsen sig ved valg af Peder Tuborgh som formand samt Christian Frigast som 1. næstformand og Allan Leighton som 2. næstformand for bestyrelsen.

PANDORA A/S

Peder Tuborgh

Bestyrelsesformand

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ægte metaller og til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 90 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 9.900 forhandlere, herunder mere end 1.400 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 11.400 medarbejdere, hvoraf ca. 7.900 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ Copenhagen. I 2014 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 11,9 mia. (ca. EUR 1,6 mia.). For yderligere oplysninger henvises til www.pandoragroup.com.

For yderligere information:

Telefon +45 3673 8213