RETTELSE TIL SELSKABSMEDDELELSE NR. 288 - PANDORA ÆNDRER FINANSIEL RAPPORTERINGSSTRUKTUR

March 10, 2016
Supporting Materials:

Efter udsendelse af Selskabsmeddelelse nr. 288, den 3. marts 2016, vedrørende ændring af PANDORAs finansielle rapporteringsstruktur, er PANDORA blevet opmærksom på en misklassifikation af omsætning fra PANDORA-ejede konceptbutikker. Som følge heraf var omsætning fra PANDORA-ejede konceptbutikker for lav i sammenligningstallene, som blev oplyst i meddelelsen den 3. marts.

Derudover var enkelte shop-in-shops i Nord- og Sydamerika forkert klassificeret som PANDORA-ejede shop-in-shops.

Se venligst vedhæftede for et opdateret og revideret appendiks med sammenligningstal for de seneste 8 kvartaler baseret på den ændrede finansielle rapporteringsstruktur.

Indholdet af denne meddelelse har ingen indflydelse på PANDORAs finansielle forventninger til 2016, som senest blev meldt ud i forbindelse med Årsrapporten for 2015, den 9. februar 2016.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker af høj kvalitet til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 100 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 9.300 forhandlere, herunder mere end 1.800 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 16.700 medarbejdere, hvoraf ca. 11.000 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ Copenhagen. I 2015 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 16,7 mia. (ca. EUR 2,2 mia.).

For yderligere information:

Mobil 3045 6719