SELSKABSMEDDELELSE VEDRØRENDE PANDORA A/S - - STORAKTIONÆRMEDDELELSE

Nr. 29
SELSKABSMEDDELELSE
6. juli 2011

Denne storaktionærmeddelelse angående PANDORA A/S, CVR nr. 28 50 51 16, Hovedvejen 2, 2600 Glostrup gives i henhold til værdipapirhandelslovens § 29, jf. bekendtgørelse nr. 224 af 10. marts 2010 om storaktionærer samt selskabslovens § 55, jf. § 56.

The Bank of New York Mellon Corporation ("Aktionæren") har meddelt, at Aktionæren pr. den 1. juli 2011 ejer 6.505.065 aktier hver med en nominel værdi på DKK 1 i PANDORA A/S, hvilket er under 5% af den samlede aktiekapital og det tilsvarende antal stemmerettigheder.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 55 lande fordelt på seks kontinenter via over 10.000 forhandlere, herunder mere end 450 PANDORA-brandede konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 5.000 medarbejdere, hvoraf 3.600 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen i Danmark. I 2010 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 6,7 mia. (ca. EUR 895 mio.).
For yderligere oplysninger, se www.pandoragroup.com

Morten Eismark, Chef for Investor Relations
Telefon  +45 3673 8213