AXCEL, PEWIC, PER ALGOT ENEVOLDSEN OG CHRISTIAN ALGOT ENEVOLDSEN HAR SOLGT I ALT 13 MILLIONER EKSISTERENDE AKTIER I PANDORA I EN ACCELERERET BOOKBUILDING

May 23, 2014

PANDORA A/S har modtaget følgende information fra Axcel III K/S 1, Axcel III K/S 2, Axcel III K/S 3, Pewic Holding ApS, Per Algot Enevoldsen og Christian Algot Enevoldsen.

Danske Bank A/S og Goldman Sachs International har i dag annonceret, at Axcel III K/S 1, Axcel III K/S 2, Axcel III K/S 3, Pewic Holding ApS, Per Algot Enevoldsen og Christian Algot Enevoldsen har solgt i alt 13 millioner eksisterende aktier i PANDORA i en accelereret bookbuilding. Aktierne er solgt til institutionelle investorer.

PANDORA vil ikke modtage nogen andel af provenuet fra salget.

Kopi af pressemeddelelsen fra Goldman Sachs International vedhæftes.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer og til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 80 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 10.000 forhandlere, herunder mere end 1.100 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 9.000 medarbejdere, hvoraf 6.800 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen. I 2013 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 9,0 mia. (ca. EUR 1,2 mia.). For yderligere oplysninger henvises til www.pandoragroup.com.

For yderligere information:

Jakob Risom