ANDERS BOYER TAGER OVER SOM CFO I PANDORA EFTER PETER VEKSLUND

ANDERS BOYER TAGER OVER SOM CFO I PANDORA EFTER PETER VEKSLUND

January 11, 2018

Peter Vekslund, CFO og medlem af direktionen i PANDORA A/S, har besluttet at opsige sin stilling og forlader selskabet efter næsten fire års ansættelse.

Anders Boyer (47) tiltræder som ny CFO og medlem af direktionen hos PANDORA A/S, hvor han siden 2012 har været bestyrelsesmedlem. Anders Boyer træder ud af bestyrelsen i forbindelse med generalforsamlingen 14. marts 2018. Peter Vekslund vil forsætte sit arbejde som hidtil for selskabet, indtil Anders Boyer kan tiltræde, hvilket forventes at ske senest 1. august 2018.

"Jeg er stolt af at have været med til opbygningen af en solid base i dette relativt unge og hurtigt voksende selskab. Det har været en spændende vækstrejse, og PANDORA er et fantastisk selskab. I samråd med min familie har jeg dog besluttet, at tiden er inde til søge nye professionelle udfordringer," siger PANDORA CFO, Peter Vekslund.

"Jeg vil gerne takke Peter Vekslund for hans betydelige bidrag til PANDORAs udvikling, hvor han har været en vigtig aktør i forbindelse med opbygningen af PANDORA til verdens førende smykkevirksomhed. Jeg ønsker Peter alt det bedste fremover. Jeg er samtidigt meget glad for at byde Anders Boyer velkommen til PANDORAs ledelsesteam. Anders Boyer er et fremragende valg som ny CFO, da han udover sit solide kendskab til PANDORA har stor erfaring i ledelsen af en global vækstvirksomhed med fokus på rentabilitet. Derudover har han en bred erfaring som CFO i et børsnoteret selskab," siger PANDORA bestyrelsesformand Peder Tuborgh.

Anders Boyer var fra 2009-2016 CFO i GN Store Nord, en global ledende virksomhed inden for høreapparater og audio løsninger. GN Store Nord er noteret på Københavns Fondsbørs. Siden 2016 har Anders Boyer været CFO hos Hempel A/S, som er en af verdens ledende malingsleverandører.

"PANDORA er en fantastisk vækst historie og har et meget stærkt brand. Jeg ser frem til at få en mere operationel rolle i PANDORA og til at arbejde med hele teamet for at realisere de kæmpe muligheder, som PANDORA har, både geografisk og produktmæssigt," siger Anders Boyer.

Foruden de ovenstående organisatoriske ændringer har Scott Burger, President for PANDORA Americas, efter 10 års ansættelse besluttet sig for at fratræde sin stilling i løbet af februar 2018 for at for at fokusere på nye udfordringer. Søgningen efter Scott Burgers efterfølger er i gang og forventes tilendebragt i løbet af Q2 2018. I mellemtiden fungerer Anders Colding Friis, CEO, som President for PANDORA Americas.

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker af høj kvalitet til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i mere end 100 lande fordelt på seks kontinenter via ca. 7.700 forhandlere, herunder mere end 2.300 konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan mere end 23.800 medarbejdere, hvoraf ca. 13.200 arbejder i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på Nasdaq Copenhagen. I 2016 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 20,3 mia. (ca. EUR 2,7 mia.).

Martin Kjærsgaard Nielsen
Global Head of Media Relations